System e-Doręczeń

1 stycznia 2025 r. zostanie uruchomiony system e-Doręczeń. Od tego dnia będzie można wysyłać i odbierać pisma urzędowe za pośrednictwem tego systemu. Dokumenty przesyłane w ten sposób będą miały status elektronicznego odpowiednika listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. System umożliwi przekazywanie urzędom wszelkich pism i wniosków w formie elektronicznej. To rozwiązanie jest szczególnie wygodne i praktyczne dla osób z dysfunkcją wzroku. Umożliwia bowiem nie tylko samodzielne zapoznanie się z pismami za pomocą czytników ekranów i technologii wspomagających, ale także pozwala uniknąć konieczności wizyt w urzędach. Dzięki e-Doręczeniom nie będzie również potrzeby odbierania awiza czy stania w kolejkach na poczcie – pisma urzędowe trafią bezpośrednio na skrzynkę elektroniczną użytkownika. Docelowo obowiązek posiadania adresu do doręczeń elektronicznych oraz prowadzenia korespondencji w tej formie będą miały wszystkie podmioty publiczne oraz znaczna część podmiotów niepublicznych. Aby korzystać z systemu, należy złożyć wniosek o nadanie adresu i założenie skrzynki do e-Doręczeń.

Szczegółowa instrukcja, jak to zrobić, jest dostępna pod linkiem:
https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/jak-zalozyc-adres-i-skrzynke-do-e-doreczen

Więcej informacji na temat systemu e-Doręczeń można znaleźć na stronie internetowej:
https://www.gov.pl/web/e-doreczenia

System e-Doręczeń
Przewiń na górę
Skip to content